Saturday, March 28, 2009

Perhimpunan Agung UMNO ke-59

Sgt bertuah rasanya diri ni sbb dipilih utk cover pasal Perhimpunan Agung UMNO ke-59, 24-28 Mac 2009 kt PWTC....

Aku bersama2 team Sinar Harian yang lain bekerja keras n bertungkus lumus mencari berita utk dilaporkan kepada pembaca2 setia kami.

1st day aku kt sn, aku blur2...xtau nk buat apa. Tp, after diberi guideline, aku menjd begitu bersemangat sekali nk wat liputan.

Aku interview para perwakilan tya komen diaorg psal pemilihan calon pemimpin baru..Rs bertuah jgak sbb dpt mkn semeja dgn Tan Sri Onn, Pengerusi Tetap UMNO..dia jgak bertanding bg mengekalkan jwatn dia...
2nd day, aku diberi tugas utk interview menteri2 merangkap calon ahli Majlis Tertinggi. Kt sana aku belajar byk benda baru. Aku dpt rasai sendiri pengalaman bagaimana reporter mengajar menteri2 ni utk dptkan statement.

Jadi reporter ni jgak wat aku jd lbey berani utk berhadapan dgn org. Aku confident, xtakot utk dekati mereka yg bernama "Menteri".
Rasa seperti mimpi bertukar jd nyata. Aku jgak rasa sperti separuh drpd impianku dah tercapai. Dulu aku hya berangan2 nk jmp pemimpin negara. Tp skrg, impian aku seolah-olah menjadi nyata. Syukur Alhamdulillah kerana Allah telah menetapkan jln ini bagiku.

Bkn saja dpt berhadapan dgn mereka, bahkan dapat menemuramah dan bercakap dgn mereka. Ahhhh..seronoknya dapat peluang mcm ni...Aku xtau bl lgi peluang mcm ni akan dtg.....
3rd day, ada benda yg memalukan dah terjadi...time tu aku nk kejar Datuk Jamaluddin Jarjis. Aku n kak Nora berlari nk g dapatkan dia. Dia nk g kt kete dah ...Dengan tidak kusangka, aku jatuh kt pintu keluar tu...kasutku licin....Waaaaaaaaaaaa!!!!!!malunya aku. Dahla rmi org time tu. Bkn calang2 org yg ada kt ctu. Sume pon vvip....Malu yg teramat..Pastu, dgn confidentnya aku pon bgn n berlari mendptkan Jamaludin Jarjis tu....tp,mmg gler la time tu...mmg xkn aku lupa smpi bl2....seb baik xkoyak suar aku. Lutut aku sakit tp,xdarah...huhu..

N semalam jgak, hr paling bermakna skali dlm idup aku sbb dt bergmbr ngn Pak Lah...Najib..n yg lain2...spt yg aku attachkan kt bwh ni...ni la pengalaman yg pailng berharga dalam hidup aku. Bagiku, peluang sebegini hanya datang sekali. So, manfaatkan sepenuhnya!:)


Kami bersama2 Pak Lah


Kenangan bersama Datuk Mustapa Mohamad






2 comments:

Sabrina Duncan said...

zilaku...

ade 2 benda kite nak ckap kat awak:

1) tahniah sebab dah dpt kerja! as a fren,kite tumpang gembira n epi...blh? tumpang jerr...huhu
2) dah keje ni semoga awak kawin cepat...hehe awak kawin dulu, then baru kite kawin..haha

Sabrina Duncan said...

zilaku...

ade 2 benda kite nak ckap kat awak:

1) tahniah sebab dah dpt kerja! as a fren,kite tumpang gembira n epi...blh? tumpang jerr...huhu
2) dah keje ni semoga awak kawin cepat...hehe awak kawin dulu, then baru kite kawin..haha